Možná vás nemile překvapilo, že najít spolehlivou SEO agenturu v Praze není úplně jednoduché. Někdo má dokonce velmi negativní zkušenost, která byla natolik frustrující, že veškeré snahy o SEO vzdal. A to je obrovská škoda. Jak tedy hledat a najít? Kde se schovávají všichni ti profesionálové? Jak je poznáte? Na tyto a další palčivé otázky vám odpoví náš článek. Prozradíme vám, jaké jsou typické triky, které sice krásně zní, ale ve skutečnosti jsou to jen prázdná slova. Díky tomuto článku budete schopni rozlišit mezi amatéry a profesionály a odfiltrujete nerelevantní nabídky, se kterými byste jen ztráceli váš drahocenný čas.
SEO agentura pracuje pro vás, ne proti vám
Bez optimalizace pro vyhledávače zkráceně SEO se v dnešním světě už prostě neobejdete. Pokud nejste v oblasti online marketingu nováčkem, určitě to víte. V případě, že jste se na internetu ocitli naprosto nepřipraveni v důsledku pandemie koronaviru, možná si teď připadáte jako Alenka v říši divů a vůbec ničemu nerozumíte. To je naprosto pochopitelné. Vše se velmi rychle mění a s ním i nákupní chování Čechů. Češi nakupovali přes internet čím dál víc už před rokem 2020. Současná situace online prodeji vyloženě přeje, takže zažeňte pochybnosti a soustřeďte se na to, jak si k lidem opět najdete cestu. Nikdo po vás nechce, abyste se stali experty na digitální marketing doslova přes noc. Od toho tady jsou odborníci, kteří se mu věnují nepřetržitě. A my vám je pomůžeme najít.
Při výběru agentury si dejte pozor na tyto 3 nejčastější triky:
- Agentura slibuje, nebo přímo garantuje první pozice ve vyhledávačích a ještě v naprosto nereálném šibeničním termínu. Proč je to nesmysl? Cílem kvalitní SEO strategie samozřejmě je dostat vaše stránky ve vyhledávačích co nejvýše, ale rozhodně vám nikdo soudný nebude garantovat první pozici do jednoho měsíce. Navíc Google vyhledávač je pěkně mazaný. Ono to s těmi prvními pozicemi není vůbec tak jednoznačné, jak byste si asi přáli. Pokud nevyhledáváte v anonymním okně, Google vše přizpůsobuje historii vyhledávání. To znamená, že co se objeví na prvních místech vám, se může vašemu sousedovi objevit až na druhé straně někde úplně dole. Už trošku tušíte, odkud vítr fouká? Skutečný odborník vám místo nesmyslných garancí, vše krok za krokem a velmi srozumitelně vysvětlí. Nebude vás lákat a přesvědčovat, bude trpělivě odpovídat na vaše dotazy a vysvětlovat.
- “Agentura” po vás chce klíčová slova. Není to náhodou jejich práce? Ano, je. Vypracovat kvalitní analýzu klíčových slov je dovednost, kterou opravdu neovládá každý. Je to cenné know-how, které vám agentura poskytuje prostřednictvím svých služeb. Pokud daná společnost provádí velmi podezřelou analýzu nebo to rovnou hodí na vás, pak nejsou o nic větší experti než vy sami. K čemu je potřebujete? Pokud už jste na někoho takového narazili a “SEO expert” vám ani vzdáleně neposkytuje služby, za které jste si zaplatili, braňte se! Češi neváhají reklamovat zboží, ale špatné služby si často nechávají líbit. Proč? Pokud se nechcete pouštět přímo do celého procesu reklamace, alespoň napište upřímnou recenzi a varujte tak ostatní, aby nenaletěli stejně jako vy.
- Smiřte se s tím, že nic není zadarmo. Služby agentury nejsou zdarma a nejsou ani levné. S tím nic nenaděláte. Za perfektním SEO stojí celý tým lidí a hodiny tvrdé práce. Slovíčko “zadarmo” je opět jen marketingový trik, který má za cíl nalákat k podpisu smlouvy. Vsaďte se, že fakturu dostanete tak, či onak a levné to určitě nebude. Však oni si najdou způsob, jak částku na faktuře obhájit. Poctivá agentura vám dokáže vypočítat předběžné náklady a na faktuře dostanete detailní rozpis všech provedených úkonů včetně počtu odpracovaných hodin.
Pokud vám konzultant slibuje zázraky, jděte o dům dál
Perfektní SEO dokáže divy. Zvýší návštěvnost vašich stránek. Bude propagovat vaši značku.
Přivede do vašeho e-shopu relevantní zákazníky a v důsledku toho se zvýší vaše tržby.
To je ideální stav, kterého ale dosáhnete pouze za předpokladu, že si dáte velmi záležet na výběru SEO agentury.
Díky našemu článku už víte, na co si při výběru dát obzvlášť velký pozor.
Našli jste agenturu hned na první dobrou, nebo jste doteď neměli štěstí?
Máte vaše vlastní tipy, jak postupovat při výběru? Budeme rádi, když se o ně s námi podělíte.