Být vidět na internetu je pro řadu firem otázkou přežití a proto se soustředí na SEO optimalizaci webu. Víc než kdy dřív potřebují, aby je lidé ve vyhledávači našli a mohli u nich nakoupit. Zvýšená poptávka po SEO přitahuje virtuální piráty, kteří z podnikatelů akorát tahají peníze a často je i poškodí. Přečtěte si ve zkratce – co je SEO a čím se liší u šarlatána, amatéra a profesionála.
SEO optimalizace webu je pastva pro robota
Hlavním důvodem, proč se stránky optimalizují, jsou síťové roboty – crawlery. Ty se zajímají o klíčová slova. Podle různých stylů písma jim přiřazují důležitost a hodnotí weby také podle technického stavu a množství kvalitních odkazů. Když vaše webová prezentace robotí kritéria nesplňuje, nezobrazí ji lidským uživatelům a potencionálním zákazníkům ve vyhledávači.
Šarlatáni a diskvalifikace za “praseo”
Podvodné techniky SEO optimalizace webu se lidově nazývají “praseo” a roboty je trestají. Oblíbenou lstí virtuálních pirátů bývají klíčová slova propašovaná do webu tak, aby unikla lidským očím. Mají třeba stejnou barvu jako pozadí a tím pádem čtenáře neruší a lumpovi odpadá stylistická úprava textu. Robot ale maskované klíče vidí a dokud léčku neprokoukne, bývá spokojen. Další podfuk – cloaking – rovnou podsouvá celou stránku v jedné verzi lidem a v druhé botům. Třetí fígl, který šetří internetovým lumpům spoustu práce, představuje umístění zpětných odkazu na pokoutné weby, kterým říkáme odkazové farmy. Jakmile to vyhledávač zjistí, napaří vám tučný” flastr” dřív, než řeknete švec. A skutečně dopálený crawler vám může prodejní stránku i kompletně zabanovat. Zdiskreditovaný podnikatelský web vám pak nevydělá ani na slanou vodu.
Amatérské SEO – optimalizace webu pro kočku
Pokud si chcete objednat SEO optimalizaci webu na klíč, mějte se na pozoru i před některými začátečníky. Skóre vašich stránek zaručeně nevystřelí až na oběžnou dráhu, pokud je diletant prošpikuje v každé druhé větě jedním a tím samým klíčovým slovem. Normálního člověka z toho přechází zrak a crawler strhává body za přeoptimalizaci. Vystrojit na webu takovou písmenkovou hostinu, aby si pochutnali muž i bot současně, je úkol pro zkušené copywritery. Také amatérský linkbuilding – budování zpětných odkazů – plodí nicneříkající, plevelné texty s odkazem na vaše stránky. Odpovězte si sami, jestli potřebujete takovou vizitku.
Profesionální SEO optimalizace webu
Seriózní a zavedená agentura postupuje na rozdíl od chytrolínů následovně. V první fázi SEO optimalizace webu provede jeho technickou revizi a odstraní závady, které překáží robotům v procházení stránek. V druhém kroku zapracuje na webovém obsahu. Specialista určí klíčová slova, která vaši potencionální klienti zadávají do vyhledávačů. Pomocí SEO copywritingu je pak doplní do prodejních textů, popisů zboží, nadpisů a někdy i do url. Do třetice profesionál vhodně prováže web vnitřními odkazy a na významné portály a diskuzní fóra vystaví vaše reprezentativní PR články. Kupříkladu jako prodejce sportovních potřeb můžete své know-how publikovat na portále o zdravém životním stylu. V PR článku tu doporučíte aktivním lidem pohodlnou turistickou obuv, ve které se dá skutečně chodit. Tím posilujete svou firemní pověst a spokojení čtenáři se přes odkazy v textu mohou prokliknout do vašeho e-shopu. Schopný copywriter nezapomene do PR zabudovat ani důležitá klíčová slova, která zvyšují váš kredit také u crawlerů.
Budiž vám tento stručný přehled různých metod SEO optimalizace webu k užitku, ať jsou vaše stránky v dobrých rukou. Než si vyberte svého specialistu, ještě byste měli vědět, že se výsledky SEO neprojevují okamžitě, ale nabíhají postupně tak jako svaly s každým dalším tréninkem. Pokud vás zajímají podrobnosti, jak zvýšit návštěvnost stránek, těšíme se nashledanou v komentářích.